Vinbyen Altenahr

Faarup Rejser

Det er med i prisen

Buskørsel, kaffe og rundstykke i bus 1 dag, hotelophold med halvpension fra aftensmad 1 dag til morgenmad 5 dag, frokost på hjemrejsen. Diverse udflugter iflg. program, sejltur, vinsmagning, rejseleder samt bidrag til rejsegarantifond.

Pris:                                 Kr. 3975,-

Enkeltværelsestillæg:       Kr. 800,-

Valuta: euro

Hotel Ruland

Bruckenstraße 6, D-53505 Altenahr

Telefon: 0049 26438318

Hyggeligt hotel godt beliggende i byen. Her er restaurant, hyggelig ølhave og solterrasse med udsigt over Ahrdalen. Dejlige værelser med bad, toilet og TV.

Ahrdalen er Europas nordligste vinområde. Byen Altenahr ligger smukt, midt i Ahrdalen, ensidedal til Rhinen og med en masse vinmarker. Detunikke klima her giver druerne de optimale betingelser. Etnaturligt landskab med takkede klipper, skove og floden, der snor sig smukt gennem dalen med de skrånende vinbjerge på begge sider.

1. Dag: Afgang med bus tidlig morgen. Kørsel gennem Tyskland, undervejs får vi kaffe og rundstykke ved bussen. Vi kommer forbi Köln og når vores destination, Altenahr, sidst på eftermiddagen. Indkvartering på vores hotel, og om aften vil der være middag på hotellet.

2. Dag: Efter morgenmad skal vi se nærmere på vores værtsby, som har en bymidte fuld af hyggelige hus og charmerende små udskænkningssteder, som ligger omgivet af flot natur. Dagens udflugt bringer os videre til Mayen i Elf-regionen. Her ser vi byens kirke med det berømte skæve klokketårn. Vi kører videre gennem flot natur forbi Laacher søen og langs Rhinen til Sinzig og videre gennem Ahrdalen tilbage til vores hotel. Tilbage i Altenahr skal vi besøge Winzergenossenschaft Mayschoß, hvor der vil være en vinsmagning med 8 forskellige hvid-og rødvine. Aftensmad på hotellet.

3. Dag: Dagens udflugt går til Cochem. Vi kører ad smukke veje til Cochem som ligge ved Moselfloden. Undervejs kommer vi forbi Nürburgringen, en af de kendte Formel1 baner. I Cochem er meget af fortidens charme bevaret. I Altstadt er der velbevarede huse, snoede gader og et smukt 1700-tals rådhus. Og den det af de gamle, tårnkransede bymure stå stadig om Altstadt. Ved Moselbrücke ligger Europas ældste sennepsmølle, hvor man stadig kan følge den daglige produktion. Her i Cochem bliver der også tid til på egen hånd at spadsere en tur langs promenaden ved Mosel. Midt på eftermiddagen skal vi på en hyggelig sejltur fra Cochem til Beilstein. Efter sejlturen går turen tilbage til Altenahr ad en skøn naturrute. Til aften er der middag på hotellet.

4. Dag: I dag går turen til Bonn og Køln. Smukt beliggende ned til Rhinen ligger Bonn, som var regeringsby for det genforenede Tyskland frem ti 1999. Her i Bonn ligge et af Tysklands største universiteter med over 30,000 studerende. Kunsten er i højsædet i Bonn, som kan bryste sig sin verdensberømte søn Beethoven og to af Tysklands vigtigste kunstmuseer. Vi tager på en begivenhedsrig rundtur i byen inden vi forsætter til Köln, der i middelalderen var et vigtigt valfartssted på grund af de formodede relikvier fra de Hellige tre Konger. Vi ser også den flotte Domkirke, som er lave i gotisk stil. Byggeriet blev påbegyndt i 1248, og var den største bygning i middelalderen. Domkirken rummer betydningsfulde kunstværker, og der er mulighed for at gå de 500 trin til toppen, for dem som ønske dette. Vi ser også andre af byens seværdigheder, og oplever den gamle romantiske bydel inden vi atter kører tilbage til vores hotel. Middag på hotellet om aftenen.

5. Dag: Efter morgenmaden pakker vi bussen og begynder vores hjemtur. I Nordtyskland finder vi et hyggeligt sted, hvor vi skal ind og have frokost. Herfra videre til gransen, men mulighed for grænsehandel. Efter en passende pause, forsætter vi til vores hjemby, som vi når ved aftenstid.