Spreewald Cottbus Dresden Meissen

1. dag: Afrejse til Spreewald

Afrejse fra Børkop og med passende pauser undervejs, kommer vi til Cottbus, sidst på eftermiddagen. Efter værelses fordelingen venter aftensmaden. Evt. derefter hygge på den store terrasse ved hotellet, overdækket i tilfælde af regnvejr.

2. dag: Sejltur

Efter en god nattesøvn kører vi til Lübbenau, hvorfra vi skal sejle en tur med de specielle både rundt i området. Stop undervejs således der er mulighed for at få lidt frokost. En spændende og lidt anderledes sejltur i et specielt område.

Ophold i Lübbenau for at kigge lidt på byen og dens seværdigheder. Efterfølgende kunne man besøge en gammel mølle, chokolade fabrik eller måske et snapsebrænderi.

Aftensmad og hygge på hotellet.

3. dag: Meissen og Dresden.

I dag skal vi se noget af det mest dyre porcelæn, Meisner Porcelæn.Vi får en rundvisning og efterfølgende købe hvad vi ønsker, men husk det er meget dyrt.

Dresden skal besøges og beundres, Slottet Zwinger, Semper Operaen og ikke mindst Frauenkirchen er en stor oplevelse. Byen blev jo næsten jævnet med jorden nætterne mellem den 13. og 15. februar 1945. Tilbage til hotellet hvor aftensmaden venter.

4. dag: F 60 og brunkul

Efter morgenmaden skal vi besøge et monoment over en tid som snart forsvinder, nemlig F 60, en stor maskine som blev brugt og bruges lidt endnu til udvinding af kul. Gravmaskinen er anbragt så man komme op på den.  En spændende historie fortælles.

Derefter kører vi til et udsigtspunkt, hvorfra man kan se hvordan der ser ud efter udgravningerne.Fra det andet udsigtspunkt, kan vi se de store maskiner stadig arbejde. Man skal være færdig i området i 2025.                                                  Aftensmad på hotellet.

5. dag: Hjemrejse med bryggeribesøg,

Efter nogle hyggelige dage, går turen hjemad igen. Frokosten på et hyggeligt bryggeri, hvor man kan smage og købe Øl med hjem. Inden vi kommer til Børkop, bliver der mulighed for at Handle ved grænsen.

Hjemkomt sidst på eftermiddagen.

5 dages busrejse inkl. halvpension

Fra mandag den 2. maj til fredag den 6. maj 2022

Inkl. prisen:
Bidrag til rejsegarantifonden.
Kørsel i moderne 4* turistbus.
Bussen køres af rutineret og dygtig chauffør.
Buskørsel på udflugter.

Kaffe på hele turen, 1 rundstykke på udturen.
4 overnatning på hotel Dorothenhof, Cottbus.
4 x morgenmad på hotellet.
4 x aftensmad på hotellet.
Frokost på hjemkørselsdagen
Div. Skatter i Danmark og Tyskland.

Ikke inkl. I prisen:
Yderligere diæter, drikkevarer entreer og sejltur.

Priser:
Pr. person i dobbeltværelse: Kr. 4.085,00.
Tillæg for eneværelser: Kr. 650,00.
Tilmelding senest 28feb. 2022
Betaling senest den 15 marts.

Tilmelding: Tonny Holm tlf.40754930 mail: t-holm@gmail.com
Karen Yderholm tlf. 26976725: k.yderholm@gmail.com

Rejsebevis sendes gratis pr. mail, postforsendelse Kr. 50,00
Forbehold for ændringer Vejle Turisttrafik ingen indflydelse har på.
Rejsegarantifonden nr. 2476

Vejle turisttrafik ApS, Lundahl Nielsens vej 4 7100